تازه های آزمایشگاه

    HPV

    تاریخ انتشار : ١٣٩٩/٠١/٢٦

    دسته بندی :

    HPV

    برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است:

    1- تجویز واکسن ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند.

    - عدم استعمال دخانیات،

    - عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)،

    - انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا،   HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs)  طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند.

    چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم.

    - فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین  B9 که  نقش مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد .

    بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود.